frallorna

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Hallå hallå!

Av Lena - 12 april 2010 15:59

  

                                        Ärtungen... 

 

Varit på jobbet idag, kom hem kl 13.30, gubben har vart hemma och sett om "farmen"   vi möttes på vägen, han till jobbet jag ifrån...

 

Vi fixar & trixar här nu...

 

Märta har ju varit skendräktig en tid, hon blev det vid förra löpet åxå.

Men nu sedan igår har det eskalerat! hon vill bara se mej! i sitt liv... & gud nåde Petrus om han vill pussa matte!

-nädå hon flyger inte på honom, det törs hon INTE men hon retar gallfebern på honom!  

-för Petrus vill åxå pussas & kramas...

& han som inte får göra hastiga rörelser...

 

Provade att sätta henne i buren!

-men hon skrek värre än en Åsna! och gjorde Petrus helstressad!, så nu sitter han där igen, och Märta utanför...

 

Jag tycker dock att hennes juver är så stint & hårt nu! läser om juverinflamation, blir hel nojjig i skallen... ingen feber har hon.

 

Inatt tror jag hon födde sina valpar åxå!  hächade som bara den! i 1 timme satt jag med henne och svalkade hennes mage med en kall blöt handuk... somande sedan in och sov sov som en stock!

 

Men i morse & idag pigg som en nötkärna!

 

Å så äter hon ju Kortison åxå, om det kan ställa till det?

 

Min vän & granne vetrenär var inte hemma när jag var dit... får ringa Falun i morrn, kanske behöver hon en tablett för att komma ur detta, så typiskt nu åxå! när den ena vovven inte får röra sej, & en skendräktig ska motioneras mycket! suck...  

 

Tipps motages taxamt!!!!!!!!!!

                                                  

                                           
Kram!  

 

 
 
Tina

Tina

12 april 2010 17:30

Näää, nu höll jag på att skriva ett tips till dig och så plötsligt bara försvann det - vet inte om du fått det redan - har du det kan du kasta bort det för det ser säkert jättekonstigt ut - hur som helst gick det ut på att du kanske ska strunta i veterinärmedicin den här gången och prova Pulsatilla/Cherotik på www.haromi.se
Har ingen egen erfarenhet av det, man andra kanske har?
Eller
Köp/låna ett eller flera hundspel och trötta ut det lilla hundskrället i huvudknoppen.
Petrus kan säkert också ha nytta av ett spel eller två - då gör han av med energin på spelen och har lättare att hålla sig stilla.
Att öka motionen tror jag personligen inte på, men kanske snåla liiite med maten så att juvret slutar producera så mycket mjölk.
Ja, så tycker jag - hoppas hon lugnar sig snart, hur du än väljer att göra.

http://www.tinric.com

 
Martina

Martina

12 april 2010 20:15

Hej =0)
Ringer dig imorgon kväll!
Kram Martina

http://martinaarnler.blogg.se

 
Lena

Lena

12 april 2010 21:49

Tina!
Tack snälla för alla tipps!!!
har precis skrivit ett långt svar, när det åxå bara plopp dörsvann! baskade åxå.. :-(
Hungrig är hon, kanske pga. Kortisonet, så det är jag noga med, motion läste jag förut att Agria tippsade om, så att tiken kommer ut och får miljöombyta och annat att se på, & stimulans, så det är nog bra tänk, det var så jag menade, men om det hjälper? vet inte...
Hälsopiller föredrar jag om det finns, men vill gärna veta någon som testat förståss..
ja det är en del att fundera på, och visst är det så att båda blir såklart lite understimulerade här hemma nu, men jag gör så gott jag kan, Petrus vilker jag Mjölk kartonger åt, på ett trixit sätt, stoppar i något gott, de får han fickla med länge innan han får upp! :-)
Fick låna ett spel av en, men just det var dom inte alls intreserade av, men det finns ju andra...
tack snälla för tipps! Kram kram /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

12 april 2010 21:50

Martina!
Jag är hemma hela eftermiddagen & kvällen i morrn, så ring! klocka ring!
Kram! ;-) /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

13 april 2010 01:01

Blogg. se krånglar. Mina kommentarer försvinner också :p

Tips:
Ta bort alla gosedjur som kan bli substitut för valpar. Minska maten, räcker med 1 dl morgon och kväll i nån vecka och precis som du skriver massor av lååånga promenader.

Jag har inte provat några hälsokostpreparat, men dela gärna med er av dessa. Har en väninna med en stoor blandras som bär runt på en goseapa när hon skenvalpar. Nåde den som lägger sig på den. Får hon inte ha apan så ser hon valpar i syne. Vill knappt gå ut för att kissa o bajsa, blir mjölkkossa och så småningom smällfet eftersom hon inte vill gå ut.

Nu ska jag hoppa ner i sängen och vila huvudet på kudden.

Kram, kram
Godnattkram

http://solfrallan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

floridatjej

16 april 2010 14:42

varför ända ini baljan kastrerar/steriliseras inte hundar och katter i Sverige ? OM man inte har avelsdjur så bör man fixa dom, eftersom djuren då har mindre hälsoproblem, lever längre och mår bättre.................soliga kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards