frallorna

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Gomorrn!

Av Lena - 25 mars 2010 10:16

  

                                           Gullpluttan!

 

Telefonen ringde!

 

Det var chefen för Falu Djursjukhus!

 

Vi hade ett långt och bra! samtal!

 

Hon lixom jag tycker att ett stort misstag har begåtts.

 

Vetrenären kommer nu att skicka hem ett brev till mej, med sin åsikt?.. ursäkt?.. 

 

Narkosköterskan ringer mej och berättar mer.

 

Sedan skickas Journalerna på Märta hem till mej, tillsamans med en blankett, där jag kan göra en anmälan vidare, om? jag sedan vill?...

 

                                 Känns skönt!

 

Frukosten avklarad! & strax bär det av för att hämta soffan! blir några mil, men först kokas kaffe, måste ha fika & hundgodis med!  

 

                                            Kram kram!  

 
 
Ingen bild

Pane

25 mars 2010 13:14

Härligt att höra :)
Klart du ska göra en anmälan tycker jag för så här får det inte gå till!! Men skönt att ni fått prata och att det känns bra för dig det är huvudsaken. Kramisar och ha en fortsatt fin dag / Pane

 
nakkik

nakkik

25 mars 2010 13:57

Va bra att De har hört av sig från Falu sjukhuset. Ha en bra dag och ge massa kramar till de härlig gosingarna. Kramar från ett grå-aktigt London ♥♥♥

http://blogg.expressen.se/nakkik

 
Ingen bild

anki

25 mars 2010 17:37

Skönt att du fick prata med högsta chefen. Jag tycker som andra i din blogg att du absolut ska gå vidare och anmäla. Har precis fått nya tidningen Härliga Hund, där man bl.a tar upp liknande fall som inträffat vid veterinärbesök.
Köp det senaste numret när det kommer ut det står också mycket om Franska Bulldogen och på framsidan av tidningen är det en bild på en vit baby-fralla med två svarta öron.

Ha det gott i nya soffan . Hoppas Märta och Petrus gillar den också för dom var väl inte med och provsatt den :)) fniss fniss

 
Ingen bild

optimist

25 mars 2010 17:50

Skönt att du har fått prata och veta en hel del, det är inte lätt. Jag förstår din frustration och även oro.
Fint att ni nu får hem soffan, spännande.
Kram till dig.

 
Kaisa

Kaisa

25 mars 2010 20:01

Jag skulle nog anmält så att risken för denna nonchalans stryps till.....
Sådant här kan få allvarliga konsekvenser....

Vad har du köpt för soffa blir så nyfiken?

Kvällskramar / Kasia*

http://blogg.expressen.se/fimpanu

 
Lena

Lena

25 mars 2010 21:44

Pane!
Ja i morrn fortsätter samtalet, känns bra! :-)
Skönt att alla är så tillmötesgående!!
Kram kram på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 mars 2010 21:45

Nakkik!
Ja bra & skönt att dom visar respekt!
Grådassig dag här åxå, men inget regn kom i alla fall..
Kram och fin kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 mars 2010 21:49

anki!
Då ska jag läsa de! tack för tippset! ;-)
Skönt att dom inte skyller ifrån sej! de är jag taxam för!
Å andra sidan är dom väl "drillade" till att hålla med, för annars blir det värre, så funderar jag?
Soffan är rena drömmen!!! Nä dom var inte med in i affären!? fniss.. men dom verkar gilla den i alla fall! hi hi..
Kram och sussa gott när tid är! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 mars 2010 21:50

Optimist!
Ja det är alltid skönt att prata, och bli förstådd!
soffan är rena drömmen! :-)
Kram och sov så gott! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 mars 2010 21:52

Kaisa!
Du ser kanske nu, det är en alldelens vanlig hörnsoffa! så mjuk & underbart skön!! :-))
Vi fortsätter samtalen i morrn med Narkosköterskan! känns bra! ;-)
Kram & fin kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

25 mars 2010 21:59

hmmm, ska bli mycket intressant att se om du verkligen får en ursäkt av veterinären. Jag betvivlar detta. Jag tror dock att du får en fullständig händelserapport från veterinären.

Bra att du har fått kontakt med "chifen" på bygget. Förhoppningsvis så blir han mer försiktig i sitt anställningsförfarande.
Krama om dina gullepluttar en extra gång ikväll.
Kram

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards