frallorna

Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Lycka!...

Av Lena - 12 februari 2010 18:03

  

       På väg till Vetrenären...

 

Så kan jag andas ut!...

 

Märtas Tonciller var infekterade som jag misstänkte, fått en Penecelin kur, ska sedan operera bort dom om 2 veckor! & droppar till öronen, det var ingen skabb, som mistanken var då vi har katt, & det var ju skönt!! men dom gjordes noga rent!  Käns naturligtvis jätte jobbigt att hon ska opereras, men de finns inget annat alternativ!!...

 

Kände att jag måste få klarhet i varför Petrus haltar lite ibland!

Gubben har hela tiden sagt att det inte är något!

-ok tänker jag, jag är väl "pjoskig" men så har han härjat på, och så kan han halta på lite...

Sträckning har ju jag trott hela tiden, men sedan får man ju "nojjor" fulla huvudet!!

 

Fantastiska vetrenären Per på Falu Djursjukhus, undersökte Petrus ytterst noga!! böjde och bände på varenda ställe på hela hunden länge & väl!! allt UA!!

 

Sedan enades vi om att jag inte skulle bli lugn ändå om jag inte fick en röntgen på honom åxå!

 

Utan minsta drogning, låg Petrus absolut blixt stilla på röntgen bordet!! personalen trodde inte det var sant! händer visst inte ofta (stolt matte fniss)  

 

Rygg, Höftleder, Patella, ända ner till tassarna!!

 

UA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  

 

Och när flera vetrenärer kom för att se på Petrus bilder, och beundrade och begrundade den "perfekta fanska Bulldoggen Petrus!!" då kom mina tårar...

 

Att han haltar till beror alltså på just en sträckning, som inte hinner läka ordentligt när vi rustar på i skogen, så nu kommer det i 2 veckor fram vara koppel promenader som gäller! och dom får gärna vara långa! men inget hopp & bus på ett tag!

Ok! det kan vi ta nu!!      

 

Vovvarna har varit fastande idag, & jag likaså, mina nerver pallade inte ens en banan! hu hu...

 

Nu har vi alla ätit gott! och ska sjunka ner i soffan  

 

                                         Kram på er!!  

 
 
ErikaSH

ErikaSH

12 februari 2010 19:36

Vad sköööönt att det inte var nåt med petrus!! =) hoppas märtas operation går bra, men det gör den säkert! jag har däremot ont i armen =( , mer om det skriver jag i min blogg nån dag.. ha en härlig helg! kram

http://erika.sjoo.googlepages.com

 
Magnus

Magnus

12 februari 2010 19:56

Grattis till super resultat på Petrus & lycka till med Märtas operation. Svaret har fortfarande inte tagit form men är inte bortglömt, bara tidsbrist som hägrar här hemma.

HA en super härlig helg // Magnus med flock

http://www.mundiz.com

 
Rosi

Rosi

12 februari 2010 20:04

Så skönt att det inte var nåt fel med Petrus !
Hoppas Märtas operation går bra, och det gör det säkert.
Ha en bra helg.
Kramiz // Rosi & grabbarna

http://www.boxerfralla.se

 
Lena

Lena

12 februari 2010 21:17

Erika!
Ja gösses vilken pärs denna dag vart!! hu hu.. men nu är de över!..
Arma armen då! hu hu.. hoppas den mår bättre tills i morrn!
Kram och mysig kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

12 februari 2010 21:20

Magnus!
Ja jag är lixom överlycklig! och allt beröm som ströddes omkring honom!.. ho ho.. va stolt jag kände mej! :-)
Att Märta stumpan ska opereras, är nödvändigt! tyvärr...
den dagen kommer jag vara så nervös och orolig så jag får nog beställa dubbla Valium tills dess! hu hu..
Kram och härlig helg på er! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

12 februari 2010 21:28

Rosi!
Tack! Jo visst går den säkert bra med operationen, men jag kommer vara såååå orolig så jag får nog... ta lugnande... suck..
Med Petrus släppte all min oro! ;-)
Kram och fin kväll på er!! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

12 februari 2010 21:44

Så härligt att röntgen blev UA OCH JA jag förstår såklart att du är stolt :) Tråkig med Märtas ögon men när hon blir väl blir omhändertagen så blir det bra. :)

Trevlig fortsättning på kvällen och godnatt när det blir dags.
*Krameluttar / Kaisa*

http://blogg.expressen.se/fimpanu

 
Lena

Lena

12 februari 2010 21:52

Kaisa! fniss.. nej tack och lov var det inte ögonen, utan hennes öron!! ;-)
Lena "höns" mamma här! fniss -gruvar mej redan för att lämna in henne under en dag för operationen..hu hu..
Men nu är nu! och läget är under kontroll!
Kram och mysig kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

12 februari 2010 22:04

Huuuga såå spännande......och stackars er ang:Märta gullet
Jag hoppas att det ska gå bra...men hur såg du att hon hade ont i halsen/öronen.....men tack och lov för Petrus att det inte var nån fara.......jag hoppas att Lotta också "bara" har en sträckning......skickar all kärlek och helande krafter till MärtaLouise..
BamseKramen

http://www.frallanlotta.blogspot.com

 
Lena

Lena

12 februari 2010 22:26

Kicki!
Tack för kraft, de kommer behövas!
Märta åt nästan upp sina tassar!!! hela nätterna höll hon på! även på dagarna! inte alls som dom kan göra någon gång, slicka lite! utan frenetiskt! innan jag helt plötsligt kom på det! -Toncillerna är det ju! hon bet, slickade tuggade, och harklade sej, stumpan!..
Men nu ska dom väck!... efter en Pencelin kur som tar bort infektionen innan operationen!
Hoppas söta Lotta bara har fått en sträckning! Jag håller tummarna för er! ;-)
Kram på er & sov så got! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
nakkik

nakkik

13 februari 2010 01:53

Himmel så pirrigt det måste ha varit hos vetrenären, men de är ju duktiga människor. Stackars lilla Märta & Dig med, ang.operationen, men ger säkert helbra resultat. Kramkram & go helg ♥♥♥

http://blogg.expressen.se/nakkik

 
Emma

Emma

13 februari 2010 08:12

men vilka sköningar Petrus och Märta :)

http://www.livskrafter.blogspot.com

 
Lena

Lena

13 februari 2010 10:02

nakkik!
ja det var en "pärs" som tog kraft!..
Angåene Märtas operation, så måste den göras, men jag kommer vara såååå orolig när jag lämnat henne...
sol och svin kallt idag! kl 08.00 -21! hua..
Kram och härlig dag! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

13 februari 2010 10:56

Emma!
Tack! :-)
Härlig dag på dej! Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards