frallorna

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Lena - 12 februari 2010 18:03

  

       På väg till Vetrenären...

 

Så kan jag andas ut!...

 

Märtas Tonciller var infekterade som jag misstänkte, fått en Penecelin kur, ska sedan operera bort dom om 2 veckor! & droppar till öronen, det var ingen skabb, som mistanken var då vi har katt, & det var ju skönt!! men dom gjordes noga rent!  Käns naturligtvis jätte jobbigt att hon ska opereras, men de finns inget annat alternativ!!...

 

Kände att jag måste få klarhet i varför Petrus haltar lite ibland!

Gubben har hela tiden sagt att det inte är något!

-ok tänker jag, jag är väl "pjoskig" men så har han härjat på, och så kan han halta på lite...

Sträckning har ju jag trott hela tiden, men sedan får man ju "nojjor" fulla huvudet!!

 

Fantastiska vetrenären Per på Falu Djursjukhus, undersökte Petrus ytterst noga!! böjde och bände på varenda ställe på hela hunden länge & väl!! allt UA!!

 

Sedan enades vi om att jag inte skulle bli lugn ändå om jag inte fick en röntgen på honom åxå!

 

Utan minsta drogning, låg Petrus absolut blixt stilla på röntgen bordet!! personalen trodde inte det var sant! händer visst inte ofta (stolt matte fniss)  

 

Rygg, Höftleder, Patella, ända ner till tassarna!!

 

UA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  

 

Och när flera vetrenärer kom för att se på Petrus bilder, och beundrade och begrundade den "perfekta fanska Bulldoggen Petrus!!" då kom mina tårar...

 

Att han haltar till beror alltså på just en sträckning, som inte hinner läka ordentligt när vi rustar på i skogen, så nu kommer det i 2 veckor fram vara koppel promenader som gäller! och dom får gärna vara långa! men inget hopp & bus på ett tag!

Ok! det kan vi ta nu!!      

 

Vovvarna har varit fastande idag, & jag likaså, mina nerver pallade inte ens en banan! hu hu...

 

Nu har vi alla ätit gott! och ska sjunka ner i soffan  

 

                                         Kram på er!!  

Av Lena - 12 februari 2010 09:09

  

                                     Baffe & Aika!

 

Morrn morrn!

 

Idag ska Märta till vetrenären, kolla upp både öron och hals! toncillerna?

Hon får inte en lugn stund på nätterna, slickar sina tassar & kliar sej i öronen, så gubben han går & lägger sej i andra änden av huset...

 

Skrattade och sa till honom nyss:

Nu har vi åxå blivit "sådana där" som sover i olika sovrum! ha ha.. som jag alltid har sagt -Gud förbjuder- om! *gapskratt*

 

Våra föredetta äldre grannar sov alltid i oilka sovrum, och jag tyckte det lät så trist & ensamt... nåja nu har ju jag vovvarna! fniss.. & gubben sover i Jordens skönast säng säger han  en säng som hängt med i säkert 20 år... 

 

Hoppas han flyttar tillbaks när det blir lungt i vårt rum 

 

                                           Kram på er!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards