frallorna

Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Gokväll..

Av Lena - 25 januari 2010 16:46

  

                     Märta har fått en ny Body!  

                                      Stämmer!!    

                                         Tittut!!

 

Blev en ny Body till Märtan idag, hittade den på rea för 39 kr!

 

Gubben tycker det är dax att byta ut soffan i huset! & jag kan bara hålla med, den vi har är 19 år, underbart skön men totalt trasig! sprucken i sitsarna över allt! stoppningen är framme och Märta är där & pillar ur lite hela tiden!  

-& jag som bara älskar den sååå mycket försöker att klä in den i fina filtar, men nu ger jag åxå upp!

Så vi kollade runt lite idag, och jag hittade inte EN ENDA som jag ville ha! ugg! mins att jag letade runt i hela länet för 19 år sedan, blir väl något liknande denna gång känns det som! he he...

 

                                           Kram på er!  

 
 
Kaisa

Kaisa

25 januari 2010 17:06

Hej Lena, nej, du är inte bortglömd inte, hi hi...
Har haft så struligt inne på Expressen och det har inte gått att länka in hit.
Ny soffa? Spännande... Idag har du väl en brun skinnsoffa eller har jag misstaget mig?
Juvelerna är sig lika = Underbara :)

Kvällskramar / Kaisa*

http://blogg.expressen.se/fimpanu

 
Jenny

Jenny

25 januari 2010 18:02

Hej i stugan!!
Här ser de mysigt ut och lilla Märta e såå söt i sina små dräkter:)
Kul att gillar mina pluttar och ja visst e hon söt lilla Star, hade velat haft henne själver men de går inte och ha alla kvar:P. Men hon letar ett hem;) har inte hittat nån som passar än..svårt och hitta bra hem till pluttarna, man e ju lite kräsen.

Kraammmm

http://www.maidendoggs.se

 
Ingen bild

Pane

25 januari 2010 18:58

Gokväller!!

Ha ha ja jag undrar hur många gånger jag bytt ut min soffa....för många gånger. Men den jag har nu älskar jag och är jätte skön att sova i så den blir kvar ett tag :)

Hoppas ni finner någon som faller er i smaken :)

Så sött Märta är i sin nya body :)
Ha en fin kväll kram kram / Pane

 
Lena

Lena

25 januari 2010 18:58

Kaisa!
Jo jag har förstått att expressen strular...
Du har rätt i sofan vi har nu! och jag vill inte ha skinn igen! MEN! katter klöser inte i skinn, & vi har ju en hel hög missar! fniss.. så frågan är vad gubben säger när dom sitter i en ny tygsoffa 6 klöser! he he he...
Kram och fin kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Snosse

Snosse

25 januari 2010 19:00

Jag skulle också behöva en ny soffa, men jag hittar inte heller någon jag gillar. Ursvårt att hitta en trevlig soffa nu för tiden. Kram

http://blogg.expressen.se/snossefilosoferar

 
Lena

Lena

25 januari 2010 19:05

Jenny!
Ja söt är bara förnamnet på denna skönhet Märta!! men helst hade hon sluppit dom! fniss..
Hjälp vilen prövning du har att skiljas från dessa alla juveler!! därför känner jag att föda upp valpar är inte min sak! *skratt* skulle få huste fullt! ha ha ha... & lilla Star, ja hon äger hela racet för mej...
Förstår att de är en hel del pyssel med att hitta rätt hem ;-) lycka till med de jobbet!...
Kram kämpe!! ;-) vår "ängel" /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

25 januari 2010 20:28

Hon såg lite förlägen ut ;) men fin som vanligt :) hoppas ni hittar en bra skön soffa kramar!

 
Magnus

Magnus

25 januari 2010 20:30

Hallå igen & tack för LÅÅÅÅÅÅÅNGT mail:-). Svar kommer. Måste bara säga att body var ju hur smart som helst. Vad köper du för storlek o är den hel eller knäppning i skrevet?
// Magnus

http://www.mundiz.com

 
Ingen bild

Malpedal

25 januari 2010 21:18

God kväll i stugan!
Härliga Märtan, så tjusig i sin body! Min vovve hade aldrig accepterat att bli påklädd. Han köper täcke med nöd och näppe, men skulle helst klä av sig om han kunde!
Känner igen ditt soffproblem. Vi blev erbjudna en ny soffa av svärisarna när vi köpte huset, de skulle betala och allt. Men vi hittade ingen som var lika skön som den vi har, så vi behåller vår gamla! Lycka till i jakten! Kram kram

 
Lena

Lena

25 januari 2010 22:34

Di!
Det tar nog sin tid att hitta just DEN!! ;-)
När hon väl har den på så bryr hon sej inte, men snabbt som en vässla sticker hon när hon ser mej komma med den! stumpan...
Kram och sov så gott! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
nakkik

nakkik

25 januari 2010 22:39

Go afton.. Hoppas Du hittar en bra soffa, vi letade jättelänge. Många av husen är ganska små här, så hittade vi en vi gillade kunde den vara för lång eller för kort... Till slut hittade Skotten en på IKEA... Ha en bra natti och sov gott. Kramar. P.S vilken fin Body Märta fick.. D.S

http://blogg.expressen.se/nakkik

 
Lena

Lena

25 januari 2010 23:09

Magnus!
Funderade lite idag, på vad du tyckte om brevet, kanske du ogillade det jag skrev?... men nu är du här igen! ;-)
Den gula, är st. 92 och passar bra, den jag köpte idag var st 98 båda passar henne! skulle kanske velat ha en med mudd i halsen, men då är dom för smala för trinda Märta! fniss..
Finns ju arm lösa åxå, men inte i den st jag skulle ha.
Jo det är knäppning mellan benen med tryck knappar, helt super bra att byta tros skyddet!
Verkligen att rekomendera om dom tar av sej byxorna hela tiden som Märta gör & får hjälp med he he..
Bra blir det när hon snart går in i höglöpet, då är det "stängt" där bak! fniss..
Sov så gott! Kram! /Lena


http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 januari 2010 23:14

Nakkik!
Ja jag lär nog få leta jag åxå! för 19 år sedan letade jag i hela Dalarna! & gubben suckade he he.. han tyckte den första bästa hade dugt! knas gubbe va? ha ha ha....
Hade velat ha den i rosa, men de fanns inte, då sa gubben
- Men lilla Märta kommer bli såååå söt i ljusblått! *ler* & de blev hon!
En hänger hela tiden på tork, så 2 att byta med är bäst!
Kram & sussa sött! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 januari 2010 23:17

MalPedal!
Petrus har svårare för kläder än Märta! han gillar de inte! medans Märta bara acepterar allt! sötnos där! *ler*
Ja som jag sa så lär jag nog få leta en del innan underverket står där! ;-) men denna vi har, har verkligen gjort sitt! så sprucken i alla sitt sömmar! synd då den är sååå skön!...
Kram och sov så gott! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards