frallorna

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Hallojj!

Av Lena - 6 januari 2010 18:51

  

-Ska vi inte gå ut på långpromenad snart?  

-Min vän, nog har vi väl varmare & skönare här inne?    

-Så vackert har de varit ute idag! sol & blå himmel...  

-Pucko ville INTE ut! gillar sin varma hörna bättre!    

Märta väljer att sova bort kylan!  .. i mellanåt! 

 

Inte för att vi har kallast i landet, men de räcker gott att de håller sej runt 25 minus!

Pratade med min moster idag, hon bor i Gagnef i en liten by, hon hade minus 35! eldade i vedspisen i köket, och gick ut med fågelmat med jämna mellanrum... snälla moster 

 

                                 Kram kram! ses!  

 

 

 
 
Ingen bild

Pane

6 januari 2010 20:48

Gokväll!
Burr burr jag tar de undre, inne verkar gosigare fy va kallt ni har. Ja tror jag det djuren ser gosiga ut och har det gött i värmen. Ja jag ska inte klaga på kylan ni har 10 grader kallare....
Jag har bäddat ned mig i soffan och blir inga mer rundor för mig ikväll. Varma kramar Pane

 
Lena

Lena

6 januari 2010 22:26

Pane!
Hi hi, Märta har hunnit göra ett riktigt race här inne må du tro! och ute med, men faktiskt så fick hon lite "kramp" i foten efter en liten stund, -så inne bäst nu! :-)
Kram under filten! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
nakkik

nakkik

6 januari 2010 23:07

Här är det - 4 grader och inget jamfört med Er, men folk är ju inte vana med minusgrader och heller inte så mycket snö som vi nu har haft flera dagar... Natti kramar ♥♥♥

http://blogg.expressen.se/nakkik

 
ErikaSH

ErikaSH

6 januari 2010 23:36

Jo nu är det bäst att vara inne.. har bara vart ut korta vändor med smågrisarna och dom gör det dom ska sen vill dom in! t.o.m Dolly som alltid vill va ute!
jo, skafferiet är kanon och ta i trä, inte en enda mus i år!! förrå året hade massor.. tror det är lill-dampen som håller bort dom! kramar

http://erika.sjoo.googlepages.com

 
Lena

Lena

6 januari 2010 23:46

nakkik!
Förstår... här är vi vana! men lite för kallt är de allt ;-) om jag får välja! ha ha...
Kram i all snö! & sov så gott! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

6 januari 2010 23:49

Erika!
3 kort vändor idag bara,på 10 -15 minuter & kissa på gården får åxå gå bra! ;-)
Första gången som Märta har fått kramp tassen ikvällst! nåja inte konstigt i denna kyla...;-) ... fast in ville hon inte! tokfian he he...
Å vilken lycka om jag fick ett sådant skafferi igen! som man kan gå in i...mmm...
Kram och sov så gott! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

7 januari 2010 01:23

Här har det varit -27 grader inatt. 4-5 snabba vändor ute. Inga långpromenader här heller. *brrr*

http://solfrallan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

7 januari 2010 12:11

Ingrid!
Ja hu hu så kallt de är! dock inte just nu här, men de ska visst bli igen! he he..
Kramar! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards