frallorna

Alla inlägg under december 2009

Av Lena - 12 december 2009 11:28

  

Bild från hösten i vår förlorade vildsvins skog...

 

Solen letade sej upp över berg och skogar, så vackert...

Men! -nu har det börjat snöa! stora flingor, som sakta dalar ner, åxå så vackert!  

 

Vi har haft en mysig morron! ätit & redo för något? men vad vet jag inte ännu, kanske skogen en vända??...

 

                        Kram och fin lördag!!  

Av Lena - 11 december 2009 19:07

  

Lufsenburgs Teddy Bear "Petrus"....  

..Hjärta/Patella UA!!!!!!!!!!!!!!!!      

 

Gösses vilken sten som släppt från mitt inre nu!!...

 

Ytterst noga undersökt på både hjärta, som jag iof. inte var orolig för, de var den där Patellan jag kände oro inför...

Vetrenären böjde och grejade, kände och klämde under tystnad... minuter som kändes som timmar...

Sedan tittade han upp på mej och sa

-Inga fel här! allt känns bara bra!!

Vilken lättnad...........

Gubben & Märta var åxå me, vi log och skrattade båda 2     

 

Nu hoppas jag bara på att CALLE vinner Idol åxå!  

 

Härlig grönsaks grateng står i ugnen, nu ska här ätas och njuta av kvällen!... för både 2 & fyrbenta!  

 

                             Kram på er alla!  

Av Lena - 11 december 2009 12:02

  

                            

                                    Fin dag på er!!  

Av Lena - 10 december 2009 21:45

  

                                              Skön kväll..

 

Slappat framför tv:n, sappat från kanal till kanal..

Ätit snacks & varit allmänt onyttig... 

 

Sängen väntar inte ännu...

 

..men godnatt till er alla, när ni nu somnar.. 

Av Lena - 10 december 2009 17:12

   -Ge mej godis då mamma! sitter jag inte fint? 

-Jo mitt hjärta de gör du 

 

När jag kom hem idag, stog gubben och damsög och blötorkade golven med såpa, luktar underbart i huset

 

Ledig tills måndag, både gubben & jag, ska ta mej ett glas Rose vin, sjunka ner i soffan, och kolla Nobell banketten! fniss..

-men godare mat än den jag fick i går, de vet jag att dom inte får hi hi.. 

 

                                       Ses!    

Av Lena - 9 december 2009 21:58

  

Vovvarna är "pömsiga" och längtar till sängen..  

                              Min ljuvlga kvällsmat!

 

Tänk om ni ändå kunde känna hur god denna friterade Tortilias korg är! fylld med sallad, tomat, paprika, oliver, Jornötter, majs, ost och såser... slurp!  

 

Ena sonen tyckte mamma var "pinig" med sin STORA kamera! ha ha ha.. jag skrattade så tårarna rann..

-Om du ändå hade en mobilkamera morsan och var mer diskret, å inte en sån där klump sa han...! -men mamma hon bara fortsatte skratta å fota, ha ha ha...

-Va glad att jag inte satte upp stativet åxå sonen min! ha ha ha...

Nåja härlig kväll, prat, mys, underbar mat!!

med -Ljuvligaste sönerna våra... 

 

                          Kram och sussa gott!   

Av Lena - 9 december 2009 16:45

  

                     Mys Petrus!...

 

Jobbade min lilla stund, sedan gick vovvarna & jag en promenad, & när vi var 50 meter hemifrån blev Märta helt plötsligt helt halt på ett bakben!   fick bära min lilla "pudding unge" sista biten hem!

Självklart helt ner skitade efter grus/lervägarna, så in i duchen, rengöring och kände igenom benet -inget ömt... nu går hon som vanligt igen, kanske trampade hon på något vasst? för de kom så fort! från ett steg till nästa!...

Ser bra ut nu, blir de värre i morrn, så har jag ju min vän och granne som är vetrenär, vilken lyx va??  

 

Vi ska på resturang -Broken Dreams om en stund med sönerna!! vilket knas att vovvarna inte får följa!  fniss... ska bli gott i alla fall  

 

                        Kram kram, ses!  

Av Lena - 8 december 2009 21:59

  

          "Bäck" nybadade sommar Märta... 

 

Super fika hos vännerna!  

 

Trött som vanligt efter dagen, vovvarna åxå  

 

                    Sov gott!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards