frallorna

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Upptäkten! fniss..

Av Lena - 28 december 2009 15:47

  

Snögubbe eller...  

                    ..snöspöke???...  

                            ..eller Märta?? ha ha ha...  

                Ser ni hur det snöar?...  

-Och så upptäkten då!??

 

Nämen dumma jag då!! som är så rädd för att ha för hög Iso när jag fotar, och ute är ju mest ganska mörkt denna årstid.. är rädd för att det ska bli "grynigt" och då kan jag heller inte få dom där korten där kameran "hinner med" när dom springer!...

Men så kom några ur söta snö kort från

-Rosi!  Fralle/Boxer ägare, och såg att hon hade hög Iso!!  -och ett ljus gick upp för mej!! Höjde genast upp min Iso mycket!

-ut med vovvar och fotade! 

-och där satt den!!

-åååååå vad glad jag blev!! och se på sista kortet, där hann kameran med, ljust och inge grynigt!!  

 

Tusen tack Rosi för korten på "söt" Otto, som gett mej en tanke!!  

 

http://boxerfralla.se/

 

Nu är det mörkt ute, blir en kvällsvända om en stund, sedan inne mys och bus för hela slanten!

 

                    Kram alla bloggare!!  

 

 
 
Ingen bild

nakkik

28 december 2009 16:50

Hoppas Ni har det bra med all snö, barmark fortfarande här, men det var frost i natt, evt ska det komma lite flingor dalandes.. kommer kanske lagom till orsaka kaos tills att folk ska börja arbeta i morgon.
Lena vilka fantastiska bilder i vanlig ordning, tycker riktigt man kan känna hur de små gull-busfröna far fram i snön. Ha en mysig kväll. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

optimist

28 december 2009 16:57

Fina bilder. De av Märta i snödrivorna var väl för härlig. Hon nästan försvinner. Ni har mycket med snö i Dalarna ser jag. Här i Sundbyberg har det varit c:a 30 cm men idag töar det lite. Lagomt till kylan ska återkomma. Ha det fortsatt bra och kram från mig.

 
Kaisa

Kaisa

28 december 2009 17:16

Såååå mycket snö du har, och Märta med bara nosen ovanför snön, hi hi hi...
Här har all snö tinat bort +3 idag men imorgon har de lovat -15 lite skillnad, hi hi..

*Kvä'llskramar/ Kaisa*

http://blogg.expressen.se/fimanu

 
Lena

Lena

28 december 2009 17:31

nakkik!
Ja jag tycker åxå bilderna "speglar" hur kul dom har det!!! bäst är det förståss när dom får vara fria utan koppel, men det går ju inte jämt...
Förtår att halkan hos er blir lite värre än här hu hu..
Kram på dej och fin kväll! /lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

28 december 2009 17:33

Optimist!
Jasså har Stockholm plussgrader!??
Hoppas kylan kommer så ni får lite snö kvar ett tag till, inte vår ännu! ;-)...
Kram och fin kväll på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

28 december 2009 17:34

Kaisa!
Nämen vilket elände! ingen snö kvar?? ska jag skicka lite kanske? hi hi..
Kram och fin kväll i alla fall he he /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malpedal

28 december 2009 18:10

Hallå!
Här är det lite av varje när det gäller väder. Ena stunden tö, nästa stund minus 15. Barmark eller isgata... Imorse trodde jag att jag skulle slå ihjäl mig på morgonpromenaden med hunden, var nere för räkning mer än en gång om man säger så! Tur man är smidig (hmmm) och mjuk i knäna... =) Kvällskramar!

 
Ingen bild

Rosi

28 december 2009 18:50

Hejsan.kul att man kan va till hjälp utan att veta om det, hi hi.
Men härliga bilder på Märtan i djupsnön.
Ha D.
Kramiz/ Rosi & Grabbarna grus

 
Lena

Lena

28 december 2009 19:40

MalPedal!
Oj oj, här skulle mer "späcket" skydda i fall mer än "smidighet" ha ha ha ha ha....
Ja fy för ishalka, de vill jag INTE ha! de har vi inte nu heller, bara massor av snö och just nu kallt! brrr...
Kram och fin kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pane

28 december 2009 19:41

Ha ha ha!! Men va är Märta då??? Vilken härlig hund i denna snöyra och ser sååå lycklig ut och jättefina kort är det :)
Ja sista bilden blev häftig, du är så duktig :)

Det gick ovanligt bra idag, det var inte så farligt med tejpen, sköterskan va lätt på handen och allt känns bra.

Önskar dig och vovsingarna en trevlig fortsatt kväll :) Kramar i massor / Pane

 
Lena

Lena

28 december 2009 19:43

Rosi!
Ja tänk va!?? har varit alltför rädd för att höja Ison, rädd för de där gryniga i korten, ändå har min fotolärare sagt att vi inte ska vara så rädda he he.. men du vet de där med att lära "gamla hundar sitta" skratt skratt...
Kikade in på dina ljuvliga snö kort, åå vilka bilder du tar!! :-))
Kram och fin kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

28 december 2009 19:46

Pane!
Vilken tur du hade då!! och skööönt... ;-)
Ja ibland blir korten super, men oftast "sådär" dessa blev bara sådär... men Tack i alla fall! ;-)
Kram och skön kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

29 december 2009 09:32

Märta ser ut som en liten alien med all snö i ansiktet, hihi.

Kanonkul kort när Petrus o Märta busar.

Bra det där med iso:n. Vad höjde du den till?

Kramen

http://solfrallan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

29 december 2009 16:04

Ingrid!
Ja tokfian hon älskar att krypa under snön! hi hi..
Jag höjde Ison till 800 men kanske ett knäpp till om det blir mörkt åxå! idag i sol varierade jag mellar 400-800 och de blev ju inte grusigt som jag är så rädd för ;-)
Kram i kylan!! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

3 januari 2010 09:47

Ojojoj! Vilka vackra bilder! Kul dessutom ni har sol! Men gud! Lena vilka fina bilder! Du får verkligen till det" Fångar dem mitt i leken! Och likadant de bilderna i snön speciellt på Märtha! Och när Petrus tittar på tv! Gud så kul bild! Det är så kul att se dina bilder och proffsiga fotomodeller! Man blir alltid så glad att komma in och se deras bus! Hihihi.I Går var det stjärnorna på slottet för mig,så nu sitter jag och väntar på robinson! Dotra sover ännu! KRAM och en mysig dag önskar jag er! Hoppas ni får mer sol.

http://www.metrobloggen.se/skvallerpressen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards