frallorna

Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Gokväll!

Av Lena - 26 december 2009 19:06

  

Bild för ca 1 år sedan! -vi hade mycket snö då åxå!  

Petrus var "bebis" och fröööös!...   Vi bäddade ner honom i en väska medans vi skottade gården!  

 

Behövde vi inte göra nu på kvällen!! hi hi..

Gösses så kul dom 2 har i snön!! och gösses va med snö de kommer!!  

 

Åkte till Faster, där Farmor åxå var! fikade gott och pratade bort någon timme!  

 

Hem och skottade snö, och nu blir det Stärnorna på Slottet om en stund, och fortsättningen på Stenhuggaren...

 

3 härliga långa utevändor i snövädret har det blivit idag, antar att de blir fler i morrn!  

 

                                     Kram kram!   

 
 
Ingen bild

Pane

26 december 2009 21:36

Gokväller i stugan!

Hi hi så söta dem var...va kul att vovsingarna gillar att busa i snön :)
Låter som du verkligen haft toppendagar. Ja kika också på stjärnorna på slottet och har stenhuggaren på och kikar medans jag kikar runt en snabbis på datan. Krammar i massor och önskar dig en fortsatt trevlig kväll / Pane

 
Lena

Lena

26 december 2009 23:03

Pane!
Hade nog önskat ett bättre slut på Stenhuggaren, tyckte det var lite "lamt" lixom...
Ja snö i massor har vi fått, någon dec! och mer kommer! :-) till vovvarnas stora förtjusning!
Kram på dej och fin kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

blessing

27 december 2009 00:52

hej har oxå varit hos min farmor idag..men hon är bara 90 år hehehe..Kramis o sussa gott. Bless

 
Ingen bild

nakkik

27 december 2009 01:34

Go afton så här mitt i natten. Barmark här + plusgrader men inget att sura om, inget man kan göra om vädret likväl. Tog mig ut i morse & köpte mig en ny liten TV med inbyggd DVD spelare till mitt arbetsrum. Det var proppat med folk som hetsade runt p.g.a reorna. Har nu ikväll efter ett år sett Mamma Mia DVDn som jag faktiskt fick i juklapp förra året !!!!!!!!!!!!!. Nu måste jag sova lite, vaknade redan vid 6 tiden i morse.. Ha en bra söndag och enjoy snön. Kramisar ♥♥♥

 
Camilla

Camilla

27 december 2009 05:14

min hunds kullsyster lotta ahr dig under länkar. kolalr in i bland och måste ju säga att övre bilden i djupsnön är ju bara såååå underbar hahaha :D god fortsätting!

http://kennelthunderroad.com

 
Lena

Lena

27 december 2009 09:31

Bless!
Uch jag ljög visst lite! farmor är bara inne på sitt 91 år, inte där riktigt änu! fniss..
Kallt här nu och inget regn! ;-)
Kram på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 december 2009 09:34

nakkik!
Vi har som du ser inte barmark och pluss! ha ha.. minus 16 nu, men var kallare i natt! hua...
Går alldrig på mellandags rean! inte i den värsta i alla fall! de värsta jag vet att trängas med folk! hua, he he men visst fyndar man! :-))
Kram och fin dag! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 december 2009 09:37

Camilla!
Aha!.. :-) Ja våra Frallor älskar snön! och bryr sej inte i kylan heller! ;-)
Kollade in din sida som hastigast, kolla mer sedan, såg at du har en skäck! sött! ;-)
Kramar till er! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Leonora

Leonora

27 december 2009 16:00

Hej Vännen
Ja jag minns då du nyss fått hem Petrus..
Underbart e vad de är med liten valp.
Planerar själv redan för en till Rottis då Rottispojken är ca 2-2½ år sådär.
Kramar

http://www.metrobloggen.se/djurbarn

 
Paloma

Paloma

28 december 2009 09:51

Ja Godmorgon! Tänk att det redan gått ett helt år! Julen är över för denna gång! Känns lite sorgligt, för helgen är så vacker och man får riktigt rå om varrandra! Nu väntar jag på andra avsnittet av stjärnorna på slottet! Satt och väntade i går! Men kom ju inget?? Vet du när del 2 kommer? Det var riktigt bra! Trode inte detta år skulle bli så bra, men det var helt ok! Men Meg? Det märks att hon blivit lite till åren! Ha nu en bra dag! Härliga bilder föresten! kram

http://www.metrobloggen.se/skvallerpressen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards