frallorna

Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Tjohoo!..

Av Lena - 23 december 2009 15:51

  

                                  Vacker skog!...  

Full rulle som vanligt!    

         Inte lätt att hinna fota ska ni veta!    

                 Min Julklapp!!

 

Kokade kaffe, men åkte först in till stan för de sista småplocket, sedan vidare mot SKOGEN!!  

Där vovvarna som vanligt förvandlades till små "snökanoner"!! gav gärnet medans vi gick, drack kaffe och myste!  

Sedan grät jag en skvätt över mina minst sagt usla kalla vinterkängor   som all snö kommer in i! så då åkte vi tillbaks mot stan å så köpte "gubben  mej dom som jag har önskat mej i flera år!! yipiiii!!! nu behöver jag varken frysa om fötterna eller få snö innanför mer!!  

 

           Kram på er denna dan före dan...

 
 
Ingen bild

optimist

23 december 2009 16:56

Härligt, med detta vinterväder, och fint av din gubbe att köpa varma stövlar, de behövs. De såg sköna ut.
Fina bilder av Märta och Petrus.
Kram och GOD JUL till dig från optimist

 
Rosi

Rosi

23 december 2009 18:31

Åhh,såna stövlar vill jag oxå ha,men jag har ingen "gubbe" som kan köpa dom åt mej så jag får vackert spara ihop till ett par själv, ha ha.
Här har vi oxå varit och rumlat i skogen då det endast var -4,5grader och lite sol, sagolikt vackert med gnistrande snö.
Nä, nu blir det kaffe och en skinkmacka framför tv-n.
Ha en underbar jul med de dina.
Kramiz/Rosi&"pojkarna"

http://www.boxerfralla.se

 
Ingen bild

Floridatjejen

23 december 2009 18:35

Hejsan och God Jul, tror Du har fyllt år oxå ? i så fall kommer här ett grattis i efterskott.
Tack för mail, har lite dåligt samvete att jag inte har svarat, men det är presis som om tiden bara försvann ?
Ser verkligen fint ut hemma i Dalarna, men kallt som attan ............skickar lite sol och värme härifrån, men bara lite så inte er vackra snö smältrer.
Julkramar till alla och pussar på nosen till frallorna.

 
Lena

Lena

23 december 2009 22:03

Optimist!
Ja visst är han snäll! hi hi.. kan behövas att ha varmt på fötterna i denna bistra kyla!
Kram och God Jul!! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 december 2009 22:06

Rosi!
Ja ååå va glad jag är för stövlarna!! har suktat efter sådana länge, då dom kostar en del, men nu fick väntan bli slut! kan ju inte gå och frysa om fötterna jämt heller...;-)
Ja visst är det vackert!! jag bara njuter av snö, tyvärr ingen sol idag som gnistrade, men ändå...
Kram och God Jul på er!! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 december 2009 22:10

Floridatjej!
Nej jag fyller i början av nästa år! så än är jag ung! hi hi..
Ja sol på denna snö, tänk så allt skulle gnistra då!!.... men smälta får den inte ännu!!..
Inte ska du ha dåligt samvete! jag var ju ännu långsammare än du med mitt mail till dej! ;-)!! fniss fniss
Kram och God Jul! långt långt där borta i solen ;-)... /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards