frallorna

Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Kväll igen å mätt i magen!..

Av Lena - 9 december 2009 21:58

  

Vovvarna är "pömsiga" och längtar till sängen..  

                              Min ljuvlga kvällsmat!

 

Tänk om ni ändå kunde känna hur god denna friterade Tortilias korg är! fylld med sallad, tomat, paprika, oliver, Jornötter, majs, ost och såser... slurp!  

 

Ena sonen tyckte mamma var "pinig" med sin STORA kamera! ha ha ha.. jag skrattade så tårarna rann..

-Om du ändå hade en mobilkamera morsan och var mer diskret, å inte en sån där klump sa han...! -men mamma hon bara fortsatte skratta å fota, ha ha ha...

-Va glad att jag inte satte upp stativet åxå sonen min! ha ha ha...

Nåja härlig kväll, prat, mys, underbar mat!!

med -Ljuvligaste sönerna våra... 

 

                          Kram och sussa gott!   

 
 
Pia

Pia

10 december 2009 00:38

Men du, snacka om mysiga, goda bilder ;) var den där taco saken något du gjort själv eller? Fy va god den såg ut, trots att jag nästan nyss ätit macka & druckit te, skulle jag kunna äta en sån oxå hahaha..
Och efter det pussas med Märthas mage, åhhh...
Och även Petrus skulle få en go puss, jag har en speciell förkärlek för fawn pojkarna ;-)

Sov så gott

KRAM PIA

http://www.bamsetorpet.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 december 2009 04:43

Det ser verkligen gott ut det som är på bilden. Söta små hundar du har.

//Ann-Margret & Vinja

http://www.heratorpetsvinja.webs.com

 
Tollan

Tollan

10 december 2009 07:31

Ser riktigt gott ut måste jag säga,,, vad är det för nått? Önskar dig en härlig torsdag Lena. Kraam

http://blogg.expressen.se/tollan

 
Lena

Lena

10 december 2009 09:11

Pia!
Nej jag hade inte friterat sallads skålen själv, kunde jag de skulle jag nog äta fler om dagen, inte bra för magen ha ha ha ha...
Alltså! färgen på din fralle kille Boris är ju underbart vacker! ;-) och både vacker & söt därtill :-)
Märtas mage? äääälskar den! hi hi..
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

10 december 2009 09:15

Ann-Margret & Vinja!
Så! tycker jag en Shäfer ska se ut! Sååå vacker hon är!
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

10 december 2009 09:18

Tollan!
Hallå på dej! :-)
De var ett spöd friterat Majs/Tortillia bröd på något vis, äter de alltid när vi är på den restaurangen, fast de är inte så ofta vi är på resturang fniss.. sedan fyller dom de varma skalet, och såserna rinner ner, HUA va gott de är!! jag kör naturellt, men man kan välja med räko eller kyckling till...
Nu blev jag sugen igen på en skål! ha ha ha...
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Blessing

10 december 2009 11:22

Hejsan det såg gott ut. Men det var min omellet igår med ..fortsätt du att plåta. Det blir finfina bilder lena..Bless

 
Lena

Lena

10 december 2009 13:58

Bless!
Var nog bra mycke nyttigare med omelett! de är åxå supergott ;-)
Kramen! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pane

10 december 2009 14:27

Åhhhh det där ser ju hur gott ut som helst....ja skulle jag ha en sån härlighet framför mig så hade jag huggit in direkt...Jag är så svag för allt med tacos att göra....nä jag har min flyt "snyft" Vilken skön bild på Märta :)
Hi hi så ena sonen skämdes...han får köpa dig en mobil med kamera ;) hi hi Nej är ingen fel med klump kamera eller hur?
Kramisar / Pane

 
Lena

Lena

10 december 2009 17:24

Pane!
Ja dessa ungdommar ha ha ha... en klumpkamera är ju super!! fast ok, den får inte plats i en ficka förståss he he..
När jag brukar lång fasta så där 3 veckor, brukar de förvisso gå och kännas bra, men alldrig läser man väl såå många recept medans man lixom tuggar i sej det man ser hi hi.. förstår att suget nästan gör ont...
Styrke kramar! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards