frallorna

Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Kväll..

Av Lena - 2 december 2009 21:55

 

                                          Söt Märta!   

                                           Söt Petrus!   

Tussans "kvälls middag" -fick inte ätas inne  

 

Så stolt hon var, Tussan liten! men in med råttan fick hon inte komma!... 

 

Rysligt kallt nu! -9 ute, 23,5 inne!!!!  

 

Sängen väntar! ses i morrn... 

 

                           Kram & godnatt!     

 
 
Ingen bild

pane

3 december 2009 09:09

Godmorgon!
Ha ha bild på kissen med fångst, nä inte ha såna fångster inne...minns en gång när vår kisse lyckades fånga en fågel från balkongen och sprang in med...usch!! Jag höll mig undan då kan jag meddela. Det är vart en total vänding och kallt på en gång, jag fryser som bara den burr burr!!! Hoppas du får en fin torsdag, kram kram / Pane

 
Jenny

Jenny

3 december 2009 10:54

Brrrr va kallt ni har..men ändå så vackert:)

En varm kram från mej och frallorna

http://www.maidendoggs.se

 
paloma

paloma

3 december 2009 13:17

Hehehehe:-) förstår att kisse fick äta middagen ute!hehehe)(dessa djur!HIHI Gud så söta!Men stackars musen,kram

http://www.metobloggen/skvallerpressen

 
Ingrid

Ingrid

3 december 2009 13:19

Hihi, vilken liten jägare. Tur vi har dem, annars kan jag undra hur många möss o råttor som skulle bo i våra hus.

Tur du lyckades se hennes nyfångade middag. Det är aldrig roligt att få in deras byten. Här har både fåglar och möss (inte råttor) hamnat på golvet vid obevakade ögonblick, urk. Inte kul att ta hand om.

http://solfrallan.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

3 december 2009 14:23

Vill bara säga HEJ=) Hoppas vi ses snart.Trevlig helg! Kram Martina med familj!

http://martinaarnler.blogg.se

 
Lena

Lena

3 december 2009 15:44

Pane!
Om denna råtta hade levt, så hade jag räddat den! tycker dom är sååå söta! men springandes inne vill jag inte ha dom! he he...
Ja gösses så kallt det känns när man inte är van! :-/
Kramen! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

3 december 2009 15:45

Jenny!
Men man är ju så ovan de kalla vädret! hu hu.. men som sagt, fint att fota i! ha ha..
Kramen! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

3 december 2009 15:47

Paloma!
Ja arma lilla söta råtta! hade den levat hade jag självklart räddat den!! de brukar jag göra hi hi... har tillockmed gjort hjärt/lung räddning på en mus, så hon klarade sej!! ha ha..
Kramen! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

3 december 2009 15:50

Ingrid!
Jo iof. så gör katterna ett stor jobb med at hålla undan mössen, men jag gillar inte att dom dödar dom ändå... hu hu... och visst har de hänt här åxå att dom kommit in med sina "troffeer" hi hi...
Kramen! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

3 december 2009 15:51

Martina!
Ja du, när vi ska få till en "date" undrar jag? ha ha ha... men har en bra skog som vi kan åka till i alla fall, om nu våra doggsar vill leka?
Kramen! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards