frallorna

Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Petrus!...

Av Lena - 16 november 2009 15:39

  

       Dags färsk bild på Petrus Kyss

 

När jag kom hem idag, gjorde jag rotfrukts stavar i ugn! ojj så gott de är! Palsternackor, Morötter och Lök, de är de som gäller här Flört gillas även av Petrus! Skrattande dock inte löken...

 

Har nyss kommit in från en promenad i regn!..

Skrikandes= tyckte jag om den, Skrattande= tyckte Petrus & Märta! ha ha...

 

När ska vi äntligen få se solen tro????....

 

                         ♥Kram!!♥

 
 
Leonora

Leonora

16 november 2009 18:40

Hej Vännen!
Jag är på jobbet fortfarande. Fram till 22;-((
Men sen e jag ledig i 6 dagar.
Kram

http://www.metrobloggen.se/djurbarn

 
Leonora

Leonora

16 november 2009 18:47

Alltid kul att kunna roa någon.
Det är därför jag kan skriva hur knasiga grejer som helst, men som sagt oftast med en gnutta ironi och en portion humor;-)
Kram

http://www.metrobloggen.se/djurbarn

 
Ingen bild

Lena

16 november 2009 18:49

Leonora!
Var presis "in" och läste vid dej! suck... fast jag såg bara de komiska i kaoset! ha ha ha...
6 lediga dagar, sköööönt :-)))
Ett glas rött ikväll kan jag ana? och varva ner... phuu...
Kramen! /Lena

 
Tollan

Tollan

16 november 2009 19:14

Hej Lena... Ja visst är det gott med sånna grönskaker i ugn,, har börjat aäta sånt nu sen jag började skolan. Hoppas dagen vatt bra? Ha en skön kväll. Kraaaaaaam

http://blogg.expressen.se/tollan

 
Ingen bild

Blessing

16 november 2009 20:06

Hejhej det låter gottigt. Jag har mer o mer börjat äta vegetariska rätter. Hade köpt qournburger till idag. Tösa visste hur det smaka o var lite rädd för nytt. Men det var gott tyckte hon. Men sen sa hon Jag är köttätare så jag vill inte bli en vegetarian *skrattar*...Nästa gång skall jag nog tilllaga dem annorlunda men första gången gör man som det står på paketet..jag har tidigare haft grytbitar och det blev mycket gott och saftigare..Skulle uppskatta om du la ut något enkelt recept om du har tid...Bless :-)

 
Ingen bild

anki

16 november 2009 22:03

Ja du Lena SOLEN har jag stort behov av just nu och jag undrar hur lång man måste gräva i molntäcket för att hitta den...?????

Vädret nu är oerhört DEPRIMERANDE och det är svårt att hitta motivering till något roligt,,,kontstigt nog vad vädret kan påverka oss.

Petrus ser ut att ha en cigarr i mungipan :)fniss fniss ....och det passar honom hi hi

kram och godnatt nu väntar sängen

 
Ingen bild

Lena

16 november 2009 22:09

Tollan!
Kanon dag/kväll här i stugan ;-)
Kram och godnatt!/Lena

 
Geddfish

Geddfish

16 november 2009 22:10

Du får titta till mig igen, jag låg på Handarbeten, när du kikade.....Kram!

http://blogg.expressen.se/geddfish6

 
Ingen bild

Lena

16 november 2009 22:13

Bless!
Å hjälp! jag följer alldrig recept, och duttar bara lite som jag tycker när jag fixar mat, så de blir lite svårt att tippsa sådär, grytor är ju mustiga, bitar med sås i curry och banan, serverat med ris och Jordnötter mumma... Men! be om tipps från Tollan vet ja!!! hon kan säkert ge dej råd ;-) är ju bästa "mat mor" nu ju :-))
Kramen! /Lena

 
Ingen bild

Lena

16 november 2009 22:16

anki!
Ja nu har jag röttnat helt på regn och elände...
Ska du och Z på Julfesten en 5 dec? vi fick inbjudan här i veckan, har inte bestämt oss ännu, men ska vi dit, så får vovvarna självklart följa
Den där "Cigarren" är de där suveräna Evighets benet som dom älskar över allt!
Kramen! /Lena

 
Ingen bild

Lena

16 november 2009 22:17

Geddan!
Aha... din luring! :-))
Kramen! /Lena

 
Ingen bild

anki

16 november 2009 22:43

Nej vi ska inte på julfesten....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards